joi, 5 martie 2009

Fara titlu

6 Dimineata.
Incerc sa ma trezesc
6.15 Inca incerc sa ma trezesc
6.45 Ma ridic speriat din pat incercand sa ma mint ca merita sa-mi dozez efortul in actiuni constructive.Nu miroase a cafea,nu miroase a tigari , nu miroase a ea , nu miroase nici macar a mine.Ma incrunt , realizez ca linistea imi face bine , lipsa mirosului ei ma doare , cafeaua nu o mai beau de ceva vreme , iar tigara ; la ce bun tigara daca linistea imi face bine?
As fi tentat sa spun ca imi pierd mintile , coerenta mi-e gravata doar in gesturi pe care le fac inotand in cazanul care fierbe furibund de masini.Mi-e gandul ravasit , imi trec o groaza de idei prin minte dar nu ma pot opri la niciuna din ele.E o senzatie incomoda ; simti ca cineva te priveste si cauti sa-i infrunti privirea.Paralel , in tramvai, sleiti de geamurile aburinde , oameni care isi tin respiratia , se schimonosesc , se agata rigid de orice inseamna punct de sprijin.Un cunoscut , se uita insistent cautandu-mi privirea.A reusit sa-mi citeasca pe buze ce exclamasem.
"De-a-n pulea!"
M-am bucurat sa-l revad si mi-am continuat exercitiul incercand sa ii fac pe ceilalti din tramvai sa-mi citeasca pe buze.
"De cacat!" Surprin doua zambete.Au inteles.
Ma opresc la celalalt semafor,de data asta aproape de vatman.Privesc senin catre el , imi aprind tigara si urlu din toti rarunchii : ARDEEEEEE!!!
Verde la semafor , privesc in oglinda si il vad pe vatman controland disperat din priviri presupusul incendiu.
/.../Imi vad de drumul meu , parchez , intru in firma si dau buzna la automatul de cafea.
Linistea nu-mi mai face bine , tigara ma scapa de furnicaturile din talpa , nu simt mirosul ei , iar cunoscutul din tramvai vine cu pumnul agitand catre mine.
Voiam doar sa-mi beau cafeaua in liniste , fara cunoscuti si fara mirosul ei.
A trecut si Joi.

2 comentarii:

  1. ce pot sa zic fara sa te superi pe mine... dar dintre tot ce ti-a trecut tie prin minte si ai pus pe blog... asta mi se pare cel mai tare! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc :)
    desi nu are legatura cu postarea nu imi venea in cap un loc mai 'sigur', in care sinceritatea e la ea acasa, un loc in care un 'multumesc' simplu sa fie inteles ca un 'multumesc' din suflet! Ai faurit locul tau si e placut sa vin in vizita! :)
    Te pup bunul meu domn :*

    RăspundețiȘtergere